30 Ekim 2013 Çarşamba

Özo'nun Annelikle İmtihanı

Yalnızca yakın arkadaşlarım bana "Özo" der.
Yok yaaa, birden aklıma Yılan Hikayesi geldi de.
Neyse anacım çata pata küte edindiğim annelik statüsünde ağır aksak ilerlerken bir kaç birşeyler karalayayım istedim.
Bazen çok dolu oluyorum bu konuda acayip yazasım, içimi dökesim geliyor.Bazen de unutuyorum işte.

Kutsal annelik bağıyla....
Yok anam yok öyle başlamıycam yazıya.Öyle başlarsam romantik komedilerdekine benzeyecek yazı.Öyle değil ama işte.
Bizim fındık dünyanın en güzel şeyi.Resimlerine bakıyorum da o en çirkin, en kara kuru, en sarılıklı, en zayıf haliyle bile o günlerde benim gözüme dünyanın en güzel şeyi gibi geliyordu.Kargaya yavrusu kuzgun misali.Geçenlerde eski fotoğraflara bakarken Ege'yle ikimizin kafasına dank etti, yaa bizim kız ne kadar çirkinmiş doğduğunda. Artık his ve hormon yüklü gözler nasıl görüyor 10-15 günlük bebeyi siz düşünün.

İyi kötü kızçemle bir uyum tutturduk.Anlıyoruz birbirimizi, daha çok ben anlıyorum da o anlamamazlıktan geliyor.Olsun.Ama işte etraf var ya etraffff.

Mesela dayımlar bize geldiklerinde bebeği göstermemişiz.Annem diyor bunu.Evet, bebek odasındaydı ve uyuyordu.Uyandırayım mı miniği göstermek için.Odasına da ilk günlerde çok insan sokmamaya çalışıyorduk.Ne var bunda?

Çok öpmeyin, ellerinden öpmeyin dedikçe; kalabalık içersine çıkarmaya çekindikçe adımız pinpirikli oluyor.Yaaa biz bu hanıma kavuşuncaya kadar neler çektik, bir de hasta olursa evde bunun sıkıntısını biz çekicez, başını biz bekliycez geceleri.Elbette ki pinpirikli olurum, eğer adı buysa.

Bir de Ege de ben de kızı rahat ettirmeye çalışıyoruz.Genelde ne isterse onu yapıyoruz.Yani benim keyfim, ohhh ne ala gezerim demedim.Kız nerde uyursa uyusun demedim çoğu zaman.Ama annem sağolsun ne diyor: "E öyle alıştırdınız." Bunun nesi kötü.
Bir de "ağlasın ciğerleri açılır"cılar var.Yaaa niye ağlasın el kadar bebe.Açılmayıversin ciğerleri.Zaten dünyaya uyum sağlamaya çalışıyor yavrucak; bir de düzeni mi bozulsun,  kafası mı karışsın...

Ayrıca bizim kendi bilgili uykusu geldiyse hemen uyumak ister, uyuyamazsa dalamazsa yandık ki ne yandık.Çığlık çığlığa oluyoruz.Akşam 8 gibi de uykusu geliyor.Birçoklarına göre erken yatırıyormuşuz.Tamam geceleri kalkıyor 3-4 kez, evet çalşımaya başlayınca uykusuzluk beynime beynime vuracak ama ne yapayım. Mızmızlanıp 12 gibi uyuduğunda da sabahları erken kalkıyor cimcime, 12de yattım deyip sabah 10a kadar uyumuyor ki sıpa.6 dedin mi uyanıyor kaçta yatarsa yatsın.Hem okuduğum önemli kaynaklar diyor ki, büyüme için uyku çok öenemli, hatta büyüme hormonu en çok 20-24 arası salgılanıyormuş.Yani doğru yaptığımı düşünüyorum.Ama kimi görsem yanlış yaptığım düşüncesini içinde tutamıyor.

Oyyy oy, neysem işte misafir dalgası baya baya azaldı.Bu haftasonu dayızadem küçüğü evleniyor.Ege eğitime gidecek, kardeşim benle kalacak.Bugün raporla uğraştık, sonrasında ücretsiz izin için dilekçe verdik.En azından o iş biraz halloldu sayılır.

Ahvalim böyledir a dostlar.Görüşürüz.


Yazmayı bitirdim ama sonradan kafama dank etti, yarın 29 Ekim.Takvimlerden, tarihlerden pek bihaber olan ya da saatle günle pek işi olmayan bendenizi mazur görüverin.

Cumhuriyet bu milletin kendine yakışanı kendine layık olanı bulmasıdır. Mustafa Kemal Atatürk'e ve bu uğurda emek vermiş herkese ne kadar minnet duysak azdır.Gururla, saygıyla; başımız dik bugünlere geldik, nice 90. yıllara

4 yorum:

  1. Ayy canım yaaa aynı şeyleri yaşamışız.en iyi doktor en iyi bakıcı bebeğin annesidir emin ol.boşver kimseye öptürme,rahatsız oluyorsa kalabalığa sokma,uyku düzenini bozma,yatırdığın saat süper bir saat,istediğin kadar kucağa al alışsın kucağa,sırf görecekler diye uykudan kaldırıp bütün gece nöbet bekleme ve asla bunları söyleyenleri kafana takıp acaba hatamı yapıyorum diye düşünme.çünkü bu bir süreç.ömür boyu böyle geçmeyecek hayat.kire çamurada bulanacak bayıla bayıla kalabalığada girecek misafir gelince istesende uyumayacak kucağına almak istediğinde gelmeyecek.ve siz daha rahat bir anne baba olacaksınız.ama şuan çok minik ve bütün bu titizliği ,ilgiyi,şımartılmayı hakediyor.sizden başka dünyası yok.doğru bildiğini yap canım.eski devirde değiliz ki eski yöntemlerle büyütelim çocuklarımızı.seni çok iyi anlıyor ve sonuna kadar hak veriyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anammmmmmmmmmmmmmmmmm:)))
      Yorumunu kaç kere okudum biliyor musun? Çölde kar tanesi bulmuş gibi avucuma aldım yazdıklarını, düşmesin silinmesin kaybolmasın diye okuya okuya zihnime kazıdım.Moral depoları sonuna kadar dolmuştur.
      Çok çok çok ama çok teşekkürler canım.
      Yazan ellerin, dileyen dillerin dert görmesin.Sevg,ler

      Sil
  2. canımmmmmmmmmmmmmm cok ama cok guzel yazmısssınnnn , kesınlıkle cok haklısın , her anne kendı kuzusunu cok ıyıbılır onemlı olan baskalarına kulak asmamakk..sevgılwer

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben yeni yeni öğreniyorum tabi sen de yaşadın, geçirdin bunları:)))
      Kocaman sevgilerle

      Sil

Fikr-i şahaneniz için çok müteşekkirim efeniim:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...