2 Nisan 2014 Çarşamba

Kıymalı Karnabahar Yemeği

İşte benim favori kış yemeğim.Her hafta yaptım resmen, hatta nohutlusunu da yaptım, havuçlusunu da yaptım.O kadar seviyorum ki kendi yaptığım bu versiyonu başkalarınınkini yani anneminkini bile beğenmiyorum artık.
Kış sebzesi zaten bir elin parmakları kadar; pırasa, lahana, ıspanak, karnabahar...Dön dolaş aynı ama bu yemeği yaz kış yesem de bıkmam herhlade.
Normal karnabahar yemeği aslına bakarsanız.Pek öyle bir şapkadan tavşan çıkarma durumu yok.Ama ben yaparken biraz soteliyorum öncesinde.
Neyse efendim siz bir küçük boy karnabaharı, salçayı, soğanı, sarımsağı ve azıcık kıymayı hazır edin.Başlıyoruz.


Karnabaharı güzelce parçalayıp yıkıyoruz.Sonra yağ koyduğumuz tavada karnabaharları soteliyoruz.Yani baya kavuruyoruz.Kıymaları da ekleyip kavurmaya devam.En son da soğan sarımsakalrı doğrayıp tavaya atmasyon.
Salça size kalmış ama ben seviyoruz, az biraz koymakta yarar var.Tuz, karabiber eklemesinden sonra sebzeleri örtecek kadar su koyup ocağın altını en kısığa getirip yemeğimizi pişmeye bırakıyoruz.Ben bazen dondurucuda hazır beklettiğim nohutlardan da koyuyorum bu yemeğe.O da çok yakışıyor.
Afiyet bal şeker efenimmmm!

2 yorum:

  1. çok güzel görünüyor
    bende dukan diyeti yapalı bulgur yasak olduğundan
    karnıbahar kısırı yapıyorum karnıbaharı bulgur büyüklüğünde robottan geçirip biraz yağsız kavurup kısır malzemeleri ile karıştırıyoruz hem çok lezzetli hemde çok sağlıklı oluyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzlem'cim aldım tarifi, muhakkak yapıcam, karnıbahar sevdikten sonra, oooo, her türlü yenir:)))

      Sil

Fikr-i şahaneniz için çok müteşekkirim efeniim:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...