28 Mart 2014 Cuma

Elmalı Salata


Standart salata yaparken bi zahmet içine elma da ekleyiverin.Hani marullu, havuçlu bilimum yeşillikli salata yapıyoruz ya, bir güzel de limon sıkıyoruz.İşte o salataya bir de elma ekleyin.
 Biz bayıldık bu salataya, o ekşi limon sosu nasıl da güzel dengeleniyor tatlı elmayla..Yemelere doyamadık resmen.
Deneyiniz anacım:)))

27 Mart 2014 Perşembe

Yumurtalı Pancar Sapı Kavurması


Kış gelince en çok pancar için seviniyorum yalanım yok.Bayılıyorum pancara, hepsini de ben yiyorum genelde.Yoğurtlusu, ekşilisi, salatası, kavurması...Benim için hepsi şahane.
Artık bitti gibi zaten de, sezon finalini yaptı pancar.
Ben de sezon finaline yakışan bir sonla hüplettim pancarları.
Tarifim ise pancar değil bu sefer, pancarların yaprakları.
O güzelim renge sahip gıcır gıcır yaprakları görünce her Egeli gibi "Ben bunları yerim" bakışı belirdi gözlerimde.
Bir güzel yıkadım ve bol soğanla kavurdum sapları.Üzerine de bir yumurta çaktım.Oldu mu sana bir ziyafet.


Anacım sözüm size, atmayın bu pancarların saplarını, yapraklarını.Kavuruverin hemencecik, sıcak sıcak da yiyin hemen.Afiyet bal şeker olsun efenimmm!

17 Mart 2014 Pazartesi

Bir 9. Ay Yazısı Kolay Kolay Yazılmıyıııiii


Perşembe gününden bu yana gündemimiz baya değişti.Keşke olmasa dediğimiz şeyler yaşıyoruz.Her şey bu kadar kötüyken, yakamızı bırakmayan kötü olaylar arasında Gülce bizim günışığımız.
Günışığımız artık 9 aylık.
Bu yazıyı onun için yazabiliyorum.

Bu ay güzel güzel emekliyoruz artık, her şey daha anlamlı.Gülmesi, yemesi, içmesi, cevap vermesi.
Güzel güzel yemek yemeye de başladık, yoğurdu, meyveleri güzel güzel yiyor.Kahvaltıya da başladık.Yavaş yavaş herşeyi tattırıyorum.Umarım sever her şeyi yer.



Resimler öncesine ait, Gülce varken herşey daha güzel.Allahım onu üzmesin, ağlatmasın inşallah!


izmir'İn soğukları martta başladı biz de böylece kendimizi korumaya aldık!

Baba diyor artık, ağlarken bile.Kızlar babacı olur ya.Bizimki de öyle.!Ben okuldayken babaanne bakıyor ve çok güzel anlaşıyorlar.

Bu ay KKK aşımız vardı, onu da olduk geçirdik.Önümüzdeki aşılara bakıcaz artık.
Dertler sıkıntılar biterse yazıcam.Yani umarım!

8 Mart 2014 Cumartesi

8 Mart Kadınlar Günü...

Öncelikle şunu belirteyim tüketici toplumuna çanak tutan her belirli gün ve hafta kutlamasıyla aram hiç yoktur. Kutlamaymış hediyeymiş çok da önemsemem.
Bir iki senedir 8 Mart da bir sevgililer günü bir anneler günü gibi kutlanmaya başladı. 8 Mart indirim furyasına döndü. Üzgünüm ama bu günü mağaza  indirimlerinde, çaylarda brunchlarda , % 50 indirimlerde avm gezmelerinde kutlayamam. Bu işe anlam vermem olanaksız.
Korkarım 1Mayıs da yakında bu hale gelecek.
Kadın olmanın zor olduğu yetmezmiş gibi , erkek egemen bir toplumun görmezden geldiği yetmezmiş gibi bir de bugünün anlamından uzaklaşması gerçekten çok manidar.

Anne olup toplumu yeniden yaratan, elinin emeğiyle yaşayan yaşatan, her türlü baskıya karşı duran, üreten, azı çok eden, ekmek parası uğruna her türlü eziyete katlanan , evlatları uğruna yapamayacağı şey olmayan , kimi zaman dayağa işkenceye hatta ölüme layık görülen, geri planda kalmayı hor görülmeyi alt edip karda açan çiçek misali açan tüm kadınlarımızın günü kutlu olsun.Hak ettiğimiz güzel günlere...

5 Mart 2014 Çarşamba

İglo Dondurulmuş Börek

Bazen hamaratlığım tutar herşeyi kendim yapmak isterim ama bazen de uğraşmadan, malzeme aramadan şıp diye pişen şeyler arıyorum.
İşte markette gördüğümde hemen aldığım şeylerden biri:


İglonun çıtır börekleri.Ispanaklı peynirli.Dondurulmuş halde.Elinizin altında bekliyorsunuz sonra da hemen ısıtıp yiyorsunuz.


Uzun süre dondurucuda bekledi, sonra da aklıma geldi, canımız da ne çok istemiş börek yemeği; poşetten çıkardık hemen fırına verdik.


Kızarıncaya kadar bekleyip fırında çıkardık, dışı çıtır çıtır, içi de yumuşacık.
Afiyetle yedik.
Ben daha da alıp dondurucuya koymayı planlıyorum.Acil durumlarda, misafir gelmesi felan gibi el altında bulundurmakta fayda var...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...